Nowy model sprzedaży PPV w UFC. Organizacja zarobi teraz więcej!
Wiele można zarzucać organizacji UFC, ale na pewno firma ta potrafi robić biznes. Amerykański hegemon wynegocjował teraz nowe warunki współpracy z dystrybutorami gal UFC transmitowanych w formule PPV.
Wg informacji Sports Business Journal, od nowego roku zmienią się proporcje zysków między UFC a dystrybutorami gal PPV, oczywiście na korzyść amerykańskiej organizacji. Do tej pory zyskami ze sprzedaży PPV, UFC dzieliło się z dystrybutorami w stosunku 50:50, natomiast od nowego roku będzie to stosunek 70:30.
Żeby wyraźniej pokazać jak zmienią się wpływy między UFC a dystrybutorami pokazujemy przykład zysku w wysokości 50 milionów dolarów za sprzedaż PPV. Do tej pory takimi zyskami UFC dzieliło się w kwocie: 25 milionów do 25 milionów. Od nowego roku kwoty te będą wyglądały nieco inaczej – na konto UFC trafi 35 milionów dolarów, a u dystrybutora zostanie 15 milionów dolarów. Dodatkowo, środki z PPV wykupionych bezpośrednio przez platformę UFC Fight Pass będą w całości trafiały bezpośrednio na konto organizacji.
Dodajemy, że w 2019 roku organizacja UFC planuje zorganizowanie 12 gal transmitowanych w formule PPV.
Przypominamy, że oprócz powyższej zmiany podziału wpływów z PPV, UFC w 2019 roku przenosi swoje gale z cyklu Fight Night na platformę ESPN+. Umowa między UFC a ESPN opiewa na bagatela 1,5 miliarda dolarów a skutkuje odejściem UFC ze stacji FOX Sports, gdzie gale UFC transmitowane były nieprzerwanie od 2011 roku.