MMA.pl największym polskim portalem o tematyce Sztuk Walki w listopadzie i październiku! Szesnastym na świecie!
Przełom roku to czas podsumowań i właśnie z tego powodu chciałbym napisać kilka słów odnośnie funkcjonowania MMA.pl w ostatnim, dość gorącym dla nas okresie.
Nie ukrywam, że rok 2019 był przełomowy. Był to rok bardzo dużego wzrostu dla naszego portalu, rok w którym wyprzedziliśmy konkurencję(dane za październik i listopad), rok w którym MMA.pl stało się największą stroną o tematyce Sztuk Walki w Polsce. Nie osiągnęlibyśmy tego bez WAS!
Może powinienem teraz powiedzieć, że niespełna cztery lata temu, kiedy rozpoczynałem pracę nad stroną nawet o tym nie śniłem – jednak nie byłaby to prawda! Odkąd ruszyłem z MMA.pl cały czas dążyłem do tego, by posiadać największy portal o MMA w Polsce.
Być może zarzucicie mi, że MMA.pl to pudelek, Fame MMA, freak fighty, clickbajty, że schodzimy na psy…
Owszem, część publikowanego przez nas contentu (około 20%) to treści, które dotyczą kwestii Fame MMA i freak fightów, jednak MMA.pl nie jest instytucją charytatywną. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego część środowiska oczekuje od nas bycia męczennikami własnego losu: wymaga się jeżdżenia na gale za darmo, omijania tematu freak fightów, a także by całą działalność portalu finansować z prywatnych pieniędzy. To tak nie działa! Jesteśmy tam, gdzie są wyświetlenia, gdzie możemy zdobyć nowych fanów sztuk walk i tam gdzie są pieniądze.
Gdy zdecydowałem, że redakcja MMA.pl pojedzie na drugą galę Fame MMA (jako jedyny portal branżowy) spotkało się to z bardzo dużym oburzeniem środowiska, po czym, na Fame MMA 5 mogliśmy się już spotkać z prawie wszystkimi portalami – ciekawe dlaczego?
Pamiętajcie proszę, że co weekend zarywamy dla Was noce, by zdać Wam relację z gal UFC. Mocno współpracujemy z KSW, FEN-em, Babilon MMA oraz wieloma innymi polskimi organizacjami, aby dać Wam dobrej jakości materiał, który możecie oglądać tylko u nas. Są to tysiące przejechanych kilometrów i tysiące godzin, dzięki czemu jesteśmy w stanie promować naszą ukochaną dyscyplinę, jaką jest MMA!
Strona to biznes jak każdy inny – żeby utrzymać wzrost i mieć środki na funkcjonowanie musimy generować wyświetlenia, które poprzez kontrakty reklamowe dają nam możliwość opłacenia redaktorów, serwera, programisty i wielu innych rzeczy związanych z portalem. Uszanujcie to!
A teraz kilka statystyk:
- Odsłony za 2019 rok: 41 mln.
- Subskrypcje youtube: 180 tys.
- Fani na Facebooku: 165 tys.
- Fani na Instagramie: 35,5 tys.
- Wyświetlenia youtube: 66 mln
Dominik Woźniak
Redakor Naczelny