PFL wprowadza własne stroje, ale zawodnicy mogą mieć swoich sponsorów
Już 7 czerwca rozpocznie się pierwszy sezon Professional Fighters League. Organizacja ta niegdyś nosiła miano World Series of Fighting.
W ramach tego sezonu 72 zawodników będzie uczestniczyło w turniejach, w których główną nagrodą będzie milion dolarów.
Zawodnicy będą rywalizować w sześciu kategoriach wagowych – od piórkowej do ciężkiej. Nagrodę w wysokości miliona dolarów otrzyma sześciu zawodników tj. zwycięzca w każdej kategorii.
PFL wprowadza oficjalne stroje, które zawodnicy mają nosić podczas ich gal. W przeciwieństwie do UFC daje jednak zawodnikom możliwość umieszczania własnych log sponsorskich w wyznaczonych miejscach i pod pewnymi warunkami.
Warunki umieszczania log sponsorskich w PFL:
- Każdy zawodnik może mieć tylko dwóch sponsorów
- Loga sponsorów muszą być umieszczone w wyznaczonych miejscach
- PFL dostarcza zwodnikom rękawice i spodnie do wszystkich walk sezonu regularnego, playoff i walki mistrzowskiej
- Wymaga się, aby zawodnicy nosili oficjalne rękawice, spodnie, jak również odzież i czapki podczas walk, wyjść do klatki i ważenia
- PFL daje możliwość zawodnikom sprzedaży dwóm sponsorom miejsce na reklamę na oficjalnych spodenkach, których zawodnicy używają podczas walki
- Zawodnicy mogą umieścić do dwóch sponsorów na ubraniach używanych podczas wyjść do klatki i ważeń, mają to być ci sami sponsorzy, którzy pojawiają się na spodenkach używanych podczas walki
- Zawodnicy mają możliwość zmiany sponsora trzykrotnie w ciągu sezonu. Przed sezonem regularnym, przed fazą playoff oraz przed walką mistrzowską
- Wszelkie logo sponsorów muszą być umieszczone w wyznaczonych miejscach i zatwierdzone przez PFL
- PFL ponosi odpowiedzialność za loga sponsorskie zawodników
- PFL zapewni zawodnikom odpowiednie materiały dotyczące sponsorów
- PFL zastrzega sobie prawa do umieszczenia dwóch log oficjalnych partnerów organizacji na spodenkach w tym dostawcy odzieży dla zawodników
- Logo PFL oraz logo oficjalnego dostawcy odzieży będzie umieszczone na spodenkach używanych podczas walki
- PFL oraz partnerzy medialni nie pozwalają na używanie żadnych plansz/tablic/bannerów w sąsiedztwie klatki jak i podczas wyjść do klatki czy ważeń
- PFL zastrzega sobie prawo do ubioru członków kornera zawodnika
- Zabronieni sponsorzy z takich branży jak: e-papierosy, papierosy, prezerwatywy, pornografia, hazard.
Zawodnicy nie będą objęci żadnym podatkiem/prowizją od swoich umów sponsorskich. PFL nie podpisało jeszcze umowy z dostawcą odzieży, ta kwestia zostanie doprecyzowana w przyszłości.
Zastosowane przez PFL rozwiązanie wydaje się dobrym kompromisem. Stroje wyglądają wciąż profesjonalnie, a taki właśnie powód podpisania umowy z Reebokiem podawali niegdyś włodarze UFC. Na dodatek zarówno organizacja jak i zawodnicy otrzymują korzyści z umów sponsorskich.