EA UFC 5 w pigułce – wszystkie zmiany i nowości oraz pierwszy materiał z rozgrywki!
Electronic Arts powoli odsłania karty dotyczące EA Sports UFC 5. W końcu zobaczyliśmy rzeczywisty gameplay!
Materiał opublikowany przez Elektroników skupia się głównie na nowościach, które zmierzają do nowej części gry traktującej o walkach w klatce największej organizacji MMA na świecie.
Sporo nowości!
Największą zmianą w EA UFC 5 jest przejście na zupełnie nowy silnik. Deweloperzy zdecydowali się porzucić nieco przestarzały Ignite na rzecz zdecydowanie bardziej zaawansowanego technologicznie Frostbite, który miał pozwolić Elektronikom dostarczyć zupełnie nową jakość i trzeba przyznać, że twórcy nie rzucali słów na wiatr, bo zmiany widać gołym okiem!
Oprawa audiowizualna zaliczyła ogromny upgrade względem poprzedniczek. Modele postaci, oświetlenie, zapowiedź Bruce’a Buffera – wszystko wygląda świetnie.
Oczywiście nie samą grafiką człowiek żyje. Jak sprawa się ma z rozgrywką? Cóż… jest nieźle, ale lekko pachnie odgrzewanym kotletem.
Frostbite pozwolił stworzyć twórcom realistyczny system obrażeń. Wchodząc do wirtualnego oktagonu, będziemy narażeni na nowe zagrożenia – rozcięcia, złamania, opuchlizny itd. W poprzednich odsłonach rozcięcie to tylko efekt wizualny, ale piątka diametralnie zmienia reguły zabawy. Teraz każda, nawet drobna zmiana na twarzy naszego zawodnika ma realny wpływ na rozgrywkę. W mocnym uproszczeniu: mając rozcięty łuk brwiowy – nasz wirtualny wojownik ma ograniczoną widoczność, co wpływa na jego zdolności defensywne itp. Dodatkowo w grze pojawił się lekarz, który może przerwać walkę. Wprowadza to mnóstwo możliwości taktycznych.
Dużą zmianę przeszedł również system poddań. Usunięto mini-gry, które zasłaniały cały ekran. Ciężko mi wyjaśnić, jak działa teraz parterowa ofensywa, bo twórcy średnio to wyjaśnili, jednak całość prezentuje się bardzo płynnie. Technologia została nazwana Seamless Submissions, co w wolnym tłumaczeniu znaczy – płynny system poddań.
W grze pojawiła się opcja remisu, dodano nowy tryb powtórek, nowe animację przerwania przez sędziego, a także przywrócono kilka trybów gry znanych z poprzednich odsłon. Kariera została rozbudowana, powróci trener Davis, a towarzyszyć mu będzie Valentina Shevchenko. Co miesiąc mamy otrzymywać Alter ego wybranych fighterów, czyli np. Conora McGregora z 2013 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Adamek potwierdza rozmowy w sprawie walki z Khalidovem! ”Góral” odpowiada w jakich rękawicach!
Najmniej zmian przeszła stójka – przynajmniej tak wynika z materiału. Animację ciosów są praktycznie identyczne, co dla wielu graczy będzie sporym rozczarowaniem. Cały materiał możecie zobaczyć poniżej.