MMA PLNajnowszeBez kategoriiV Liga Shooto 14 luty 2009 Skała – Drużynowy Puchar Polski!

V Liga Shooto 14 luty 2009 Skała – Drużynowy Puchar Polski!

Gamrot - Dos Anjos

5982-shooto.jpg

Związek ADCC i Shooto ma zaszczyt zaprosić trenerów oraz zawodników do udziału w V Edycji Polskiej Ligi Shooto. Zawody rozegrane zostaną w klasach:
D ( juniorzy i seniorzy razem )
C ( juniorzy i seniorzy )
C+ ( seniorzy )
B ( seniorzy )

Najlepszy team zdobędzie Puchar Polski 2009.

Shooto jest najstarszą i najbardziej rozwiniętą na świecie organizacją propagującą walki w formule MMA. Starty w Lidze pozwolą na doskonalenie umiejętności oraz promocję zawodników w organizacji Shooto, co jest zawsze dużym krokiem do przodu, dla tych, którzy poważnie myślą o karierze sportowej związanej z MMA. Jest też możliwością dla sprawdzenia swych umiejętności, dla wszystkich uprawiających sporty walki, które uczą zarówno technik uderzanych jak i chwytanych. Podział na klasy amatorską, oraz zawodową, dają szansę zawodnikom początkującym, gwarantując walki z przeciwnikami na zbliżonym poziomie, sędziowane przez profesjonalistów. Pierwsza edycja Polskiej Ligi Shooto miała miejsce 09 lutego 2008 w Krakowie i zgromadziła ponad 100 zawodników w klasach C i B. Kolejna edycja 05 kwietnia w Opolu zgromadziła już 150 zawodników.

V Edycja Polskiej Ligi Shooto odbędzie się w dniu 14 lutego 2009 w Skale pod Krakowem, Hala Sportowa przy ul. Księdza Stanisława Połetka.

Plan imprezy:

13 luty 2009 – szkolenie sędziowskie, dające uprawnienia do sędziowania zawodów Shooto w Polsce

14 luty 2009 – zawody amatorskiego Shooto

7:30 – 8:30 ważenie zawodników
9:00 – omówienie przepisów
9:30 – rozpoczęcie walk eliminacyjnych
15-17 ( w zależności od ilości zgłoszonych zawodników ) finały klasy C, C+ oraz walki zawodników w klasie B

Na 90% walki finałowe oraz klasa B rozegrana zostanie na ringu.

Startowe dla zawodników wynosi 50zł, każdy zawodnik dostaje wysokiej jakości koszulkę okazjonalnie wykonaną przez firmę PitBull West Coast.

Zawodnicy ze strefy medalowej otrzymają nagrody od firmy Pitbull West Coast, zwycięzcy kategorii C+ i B otrzymają nagrody od firmy Asami, dystrybutora sprzętu Fairtex oraz zwolnienie z opłat startowych w roku 2009.

W związku z notorycznymi kłopotami z obsadą stanowisk sędziowskich, postanowiliśmy wprowadzić nową zasadę. Od tej pory, każdy team startujący w Lidze ma obowiązek wyznaczyć jedną osobę do objęcia stanowiska sędziego. Kursy sędziowskie dla tych osób są bezpłatne.

Zgłoszeń należy dokonywać na adres mailowy marcin@shooto.pl w terminie do 10 lutego 2009.
Juniorem jest każdy z rocznika 1991 i wyżej. Juniorzy powinni mieć pisemne zezwolenie rodziców na udział w zawodach, oraz pełnoletniego opiekuna w narożniku.

Będzie możliwość dokonania badań lekarskich na miejscu, koszt 30zł. Badania odbędą się równolegle z ważeniem. Przypominam, że badania lekarskie są obowiązkowe dla wszystkich zawodników.

Zgłoszenie winno zawierać:
– imię i nazwisko zawodnika
– klub, który reprezentuje lub miejscowość
– wagę, w której zamierza startować
– klasę zawodniczą Shooto

Zgłoszenia przyjmujemy do 26 listopada 2008, po przekroczeniu tego terminu opłaty ulegają podwojeniu.

Wpłaty za zgłoszenia należy wysyłać na konto:
Marcin Dudek, Kraków,
numer 07 1050 1445 1000 0022 6830 7283

Wpłata powinna zawierać dane zawodnika, za którego jest dokonywana.

Organizator zapewnia kaski dla zawodników klasy C oraz piąstkówki dla zawodników w obu klasach. Sprzęt zapewnia firma ASAMI generalny dystrybutor marki FAIRTEX w Polsce.

Wszystkich zawodników obowiązuje ochraniacz szczęki oraz suspensorium. Zawodnicy w klasie C winni dodatkowo posiadać nagolenniki oraz nakolanniki. Wszystkich obowiązują aktualne badania od lekarza sportowego.

Przepisy amatorskiego Shooto:

1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.

2. Walkę prowadzi sędzia główny i trzech dodatkowych.

3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.

4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.

5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.

Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg

6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.

7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.

8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.

9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:

a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.
b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.

c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )

d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.

e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.
f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.
Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:

10:10 bez przewag z żadnej strony
10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )
10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )
10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )
10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )

Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:

Sprowadzenia:
2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt
1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu

Pozycje:
4 punktów za wpięcie za plecy
4 punkty za dosiad
2 punkty za dowolną pozycję „u góry”

Chwyty:
1 punkt za próbę założenia techniki

10. Faule:

Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika

Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.

Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki

Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki

11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.

12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.

Kryteria klasyfikacji zawodników do klas Shooto:

Klasa amatorska D:
– zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach
– zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. )
– zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w formule MMA

Klasa amatorska C:
– zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach
– zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. )
– zawodnicy z nie więcej niż 2 walki amatorskie w MMA lub stylach uderzanych

Klasa amatorska C+
– zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane

Klasa Professional B
– zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane
– zawodnicy z doświadczeniem w zawodowym MMA
– zawodnicy z doświadczeniem w stylach uderzanych ( liczne zawody, tytuły, osiągnięcia )

Klasa Professional A
– zawodnicy Professional B po pokonaniu zawodnika Professional A
– zawodnicy z dużym doświadczeniem w zawodowym MMA ( co najmniej 5 walk z czego 3 wygrane )

Wszelkie pytania proszę kierować na adres marcin@shooto.pl

Scrolluj dalej, albo kliknij tutaj,
by obejrzeć kolejny wpis