Dobra sprzedaż PPV gali UFC 232: Jones vs. Gustafsson

Foto: Esther Lin, MMA Fighting
Foto: Esther Lin, MMA Fighting

Ostatnia gala UFC zeszłego roku zanotowała całką niezłą sprzedaż  PPV. Według ostatnich szacunków sprzedano około 700 tysięcy subskrypcji.

Informację na ten temat podał specjalista w tym zakresie, czyli Dave Meltzer z portalu Wrestling Observer Newsletter.

Wokół gali było dosyć głośno m.in z powodu kontrowersji wokół powracającego do oktagonu Jona Jonesa (23-1, 1 N/C). W organizmie „Bonesa” w ostatnich miesiącach kilkukrotnie wykryto śladowe ilości metabolitu turinabolu, czyli tej samej substancji, za którą zawodnik został zawieszony po gali UFC 214 w lipcu 2017 roku. W związku z tym komisja sportowa w Nevadzie nie chciała przyznać zawodnikowi licencji zawodniczej.

Ostatecznie galę przeniesiono z Las Vegas w stanie Nevada do Inglewood w stanie Kalifornia. Jones  pokonał Alexandra Gustafssona (18-5) przez nokaut w trzeciej rundzie.,

Wynik 700 tysięcy sprzedanych subskrypcji to druga najlepsza sprzedaż w 2018 roku. Bardziej kasowa okazała się jedynie gala UFC 229, której głównymi bohaterami byli Khabib Nurmagomedov (27-0) i Conor McGregor (21-4). Sprzedano wtedy ok. 2,4 mln subskrypcji co jest jednocześnie najlepszym wynikiem w historii organizacji.

Podium 2018 roku pod względem liczby sprzedanych subskrypcji zamyka gala UFC 226, której szacowana sprzedaż wyniosła 380-390 tysięcy.

Poprzednia galą, w której brał udział Jones było UFC 214. „Bones’ mierzył się wtedy ze swoim odwiecznym rywalem, czyli Danielem Cormierem (22-1, N/C). Gala z lipca 2017 roku sprzedała ok. 860 tys. subskrypcji.